français
English

UNIC M9 A 1931

Jacques Sabard Collection

Unic m9a face

Unic M10 TECHNICAL CHARACTERISTICS

Unic or the only one exemplairy existing

GENREPorteur
CONSTRUCTEURUnicFrance; Puteaux; (Seine)
ANNEE1931
TYPEM9 A
Numéro de chassis26641
COULEURCarrosserieBleu
AilesBleu foncé
MOTEURTypeUnic
Cylindres4 cylindres latéral
Puissance fiscale12 chevaux
Alesage80 millimètres
Course130 millimètres
CarburantEssence
ELECTRICITÉBobine 12 volts
EMBRAYAGE Multi disques
BOITE DE VITESSE2 à 4 rapports pour débardage
ESSIEUX2
Avantroues simple à air
Arrièreroues jumelées à air
PONTArrière à simpleréduction
FREINSA mainsur roues arrière
A piedsur les 4 roues
DIMENSIONSLongueur5,20 mètres
Largeur1,80 mètres
Surface9,40 mètres carrés
Hauteur2,05 mètres
POIDSA vide1,5 tonne
Total en charge3,5 tonnes
Remorquablenon remorquant
CONDUITEA droite
AMENAGEMENTDe série, compresseursur boîte de vitesse
FONCTIONDébardage dans les boisPlateau forestier
Trompettes plateau arrière

These pictures has been tooken during the biggest French exhibition: "La Locomotion en fête" The Unic M10 was parked in front of the "Camion Club de France" (Truck Club of France) tente. The trumpets do not impress more than that the passersby. On its right side, is the the De Dion Bouton type 1917 owned by Dominique Bleuven, Jacques Sabard companion .

cabine int gauche volant

As you can see, the steering wheel is on the right side, which was the custom , not to drive on the left side of the road, but to see better the ditch as road pavement was strongly curved and slippery.

Compteurs

Well equipped dashboard with gauge oil pressure and ammeter. Reservoir located in the cabin with outside filling front windshield.. For the tank, the driver can fill it in driving...

Unic M9 A history

Photos textes et mise en page de Eric Dupuy
Toute reproduction, même patielle, devra demander l'autorisation par l'onglet "Courrier"
haut de page